Rabi Safi

28 feb 2021

2 Aandelen om in de gaten te houden

Bijgewerkt: 17 nov 2022

Er zijn erg veel aandelen die de revue passeren en erg goed zijn maar uiteindelijk niet in mijn portefeuille belanden. Hieronder vind je daar twee van.

1. Pinterest

Een ongekend aantal mensen zitten gedwongen thuis. Dit is vaak ook een reflectie moment om aan een aantal projectjes rondom het huis te werken of activiteiten bedenken voor kinderen die niet naar school gaan.. en zo kan je nog even doorgaan!

Terwijl 2020 voor veel bedrijven zeer lastig was hebben 100 miljoen meer mensen Pinterest gebruikt om te zoeken naar interessante ideeën. In totaal bijna 459 miljoen gebruikers waarvan 98 miljoen in de VS. Dit heeft ook mensen met een media budget dus vooral marketeers geïntrigeerd om dit platform te gebruiken als een advertentie kanaal. Niet alleen dat... Pinterest staat inmiddels ook hoog op het lijstje van marketing teams omdat het een hoge rendement op je investering oplevert als je nog relatief onbekend bent als merk; 47 procent van Pinterest gebruikers staat open om een aankoop te doen van een totaal onbekend merk als het past in hun plannen.

Omzet steeg 48% naar 1.69 miljard dollar en 76% als je het vierde kwartaal vergelijkt met het jaar ervoor. Gezien meeste gebruikers internationaal zijn is het ook nog eens mogelijk om een zeer diverse inkomstenstroom te realiseren. Pinterest focust zich nu op het verbeteren van gebruikerservaring, betere "pin-ervaring" en een meer "shoppable"" platform te creëren waar je ook meteen producten kunt kopen als je ze gaaf vindt!

Dit aandeel is sinds mijn vorige onderzoek bijna 300% gestegen en helaas heb ik destijds besloten om het op mijn wachtlijst te zetten in plaats van in mijn portefeuille!
 

 

 
2. Zillow

Zillow is een soort Funda. Elke maand bezoekt bijna een kwart van alle huizenjagers in de VS; Zillow, volgens Inman, een aanbieder van informatie over de vastgoedsector. De jarenlange focus op consumenten, de gebruiksvriendelijkheid via je mobiel en het enorm sociale platform maakt van Zillow een van de meest gebruikte webgebaseerde vastgoedbronnen.

Zillow is op dit moment populairder dan ooit en is echt een enorme brand-royalty aan het creëren in de VS. Tijdens de afgelopen call refereerde de CEO en Co-Founder Richard Barton naar een advertentie waarin iemand die hoog in haar twintige jaren zit aan het fantaseren is over het kopen van een groot huis en op haar schermpje zie je Zillow staan!

"Fantaseren over vastgoed is niet nieuw" zegt de CEO..

What has changed is that more of those people now have the freedom to move. Many Americans, untethered from their commutes and offices, have begun to reevaluate how and where they want to live. This cultural trend, which we have been calling the great reshuffling... resulted in 9.6 billion visits to our mobile apps and websites over the course of 2020.
 

Om het even over de omzet te hebben.. Dit was het laatste kwartaal gedaald. Dit komt omdat Zillow een specifiek inkomsten bron, tijdelijk had gepauzeerd eerder in het jaar. Hierdoor kwamen ze in 2020 uit op vrij bescheiden groei van 22% qua omzet.

Zillow focust zich nu op het verbeteren van de ervaring voor huizenkopers en probeert "ShowingTime" over te nemen. Dit is een platform voor het geven van tours in je huis. Daarnaast is het een shift aan het maken om van een media bedrijf naar een transactie bedrijf te evolueren. Zo zegt de CEO het in ieder geval.

Zillow is 233% gegroeid sinds mijn laatste onderzoek en heeft helaas ook mijn portefeuille niet gehaald destijds!

Let op: doe altijd je eigen onderzoek, niets hier is bedoeld als advies! Mocht je het interessant vinden en de community willen steunen, bekijk dan hier of lid worden iets voor jou is!

Typ/taal foutjes kun je melden via info@debelegger.nl